1 września 2022, Komentarze wyłączone

Jak otworzyć sklep na Amazonie? Poradnik dla początkujących

Uruchomienie serwisu Amazon na polskim rynku spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wielu sprzedawców, którzy wyczekiwali możliwości prowadzenia sprzedaży na największej platformie e-commerce na świecie. Jeśli rozważasz rozpoczęcie sprzedaży na Amazonie, ten poradnik jest dla Ciebie. Przedstawimy tu najważniejsze kwestie związane z utworzeniem konta, opisując sprzedaż na Amazon krok po kroku. Po lekturze tego artykułu uzyskasz wiedzę, jak zostać sprzedawcą na Amazon i jak skutecznie rozwijać swój biznes. Zaczynajmy!

Jak zostać sprzedawcą na Amazon – proces rejestracji konta

Amazon kreuje swój wizerunek platformy zorientowanej na klienta, co generuje sporą dawkę wymagań dla sprzedawców oferujących tam swoje produkty. Z drugiej strony, to właśnie perfekcyjna obsługa kupujących gwarantuje ich ciągły napływ, na czym korzystają właściciele Amazon i wszyscy przedsiębiorcy. Aby dotrzeć z ofertą do klientów, konieczne będzie otwarcie konta na Amazonie w ramach jednego z dwóch planów sprzedażowych – indywidualnego lub profesjonalnego. Jeśli nie planujesz sprzedawać więcej niż 40 przedmiotów na miesiąc, wystarczy Ci plan indywidualny. W tym przypadku zapłacisz 4 zł za każdą wykonaną transakcję, plus standardową prowizję. Koszt prowadzenia konta profesjonalnego wynosi obecnie nieco ponad 160 zł miesięcznie i uprawnia do sprzedaży nieograniczonej ilości przedmiotów.

Jak założyć konto na Amazon w kilku krokach? Otwarcie konta na Amazonie wymaga podania danych firmowych, numeru karty bankowej i numeru konta do przelewów, a także dostarczenia dokumentu weryfikującego tożsamość sprzedawcy (najczęściej jest to paszport). Sprzedaż na Amazon krok po kroku została wyjaśniona w centrum dowodzenia konta sprzedażowego, czyli panelu Seller Central. Po pozytywnej weryfikacji Twoich danych, Amazon dostarczy Ci wszelkich niezbędnych narzędzi do tworzenia oferty, zarządzania sprzedażą, odpowiadania na zapytania klientów, czy zgłaszania problemów technicznych. Seller Central pozostanie nieodłączną częścią procesu sprzedaży. Zapoznasz się z nim już od pierwszych chwil obecności na Amazonie.

Jak rozpocząć sprzedaż w serwisie Amazon – tworzenie oferty produktów

Sprzedaż na Amazon krok po kroku – co jeszcze musisz wiedzieć? Mając informacje, jak założyć konto Amazon w kilku krokach, warto przejść do opisu, jak sprzedawać na Amazonie po założeniu konta. Umieszczenie oferty w serwisie będzie wymagało utworzenia tzw. karty produktowej. To dość czasochłonna czynność, jednak początkowy nakład pracy zwraca się w postaci dobrze przygotowanego katalogu produktów. Każdy sprzedawca na Amazonie ma obowiązek podania w ofercie określonych informacji o produkcie, takich jak tytuł oferty, opis produktu, zdjęcia, cenę, opcje wysyłkowe, oraz przypisanie numeru GTIN, który posłuży do automatycznej identyfikacji i kategoryzacji przedmiotu w systemie Amazon. Zadbaj o oryginalność każdej części informacji, zwracając szczególną uwagę na oprawę graficzną i dokładny opis specyfikacji technicznej. Podstrona ofertowa jest bezpośrednią wizytówką Twojego asortymentu i stanowi najważniejszy element wpływający na decyzję zakupową klienta.

Otwarcie konta na Amazonie a kwestie podatkowe

Skoro wiesz już, jak rozpocząć sprzedaż w serwisie Amazon, pora wyjaśnić kilka kwestii podatkowych. Przede wszystkim, na Amazonie sprzedaż prowadzą wyłącznie przedsiębiorcy. Musisz również pamiętać o obowiązkowej rejestracji do VAT w krajach, gdzie docierają Twoje produkty. Wymóg rejestracji VAT zostaje uruchomiony po przekroczeniu progów dochodowych, różniących się w zależności od państwa docelowego. Masz obowiązek rejestracji jako podatnik VAT w danym kraju również wówczas, gdy korzystasz z modelu sprzedażowego FBA, gdzie Twój towar podlega magazynowaniu na terytorium innego państwa UE. Sprawy podatkowe w Amazon wykazują się znacznym poziomem złożoności. Nie dziwi zatem rosnące zainteresowanie sprzedawców outsourcingiem księgowości Amazon do wyspecjalizowanych podmiotów, takich jak biuro rachunkowe Inito.

Jak sprzedawać na Amazonie i zwiększać zyski – metody dotarcia do nowych klientów

Istnieją cztery filary budowy zaufania wśród klientów Amazon i zwiększania swojej strefy wpływów. Zaliczamy do nich atrakcyjne pakiety cenowe, stosowanie okresowych promocji, szybką wysyłkę, oraz profesjonalne podejście do klientów w sferze zapytań i reklamacji. Aby jak najwięcej osób mogło zapoznać się z Twoim asortymentem, warto poświęcić ponadprzeciętną ilość czasu przy tworzeniu opisu produktów, Konieczne staje się stosowanie słów kluczowych i unikanie kopiowania opisów ze strony producentów. Doskonałą inwestycją pozostaje również wyposażenie oferty w profesjonalne fotografie produktowe, czym zdecydowanie wyróżnisz się na tle konkurencji.

Sprzedaż na Amazonie to fascynująca podróż do świata e-commerce. Warto podjąć wysiłek, który może zaowocować znaczącymi i stabilnymi zyskami.