9 lipca 2021, 0 Komentarze

Prawidłowe rozliczanie faktur z Amazon

Wykazywanie faktur od dostawców staje się coraz częstszym elementem kontroli sprzedażowej w środowisku Amazon. Faktury zgodne ze standardami Amazon poddawane są skrupulatnej weryfikacji zarówno w trybie rutynowym, jak i podczas składania reklamacji i zwrotów towarów przez klientów. Jakie czynniki należy brać pod uwagę, aby księgowanie faktur Amazon nie wiązało się z błędami? W tym poradniku dowiemy się, jak wygląda poprawne rozliczanie faktur od Amazon, aby ewentualny proces kontrolny ze strony firmy lub organów podatkowych przebiegał bez przeszkód.

Jakie warunki musi spełniać faktura na Amazon?

Fundamentem prawidłowej dokumentacji dla Amazon staje się wykazanie wiarygodnego dostawcy produktów i przejrzystego łańcucha dostaw. Osoby z działu kontroli Amazon dokonują weryfikacji adresu dostawcy, jak również jego numeru telefonu i strony internetowej. Amazon dba o swoich klientów poprzez ścisłą weryfikację sprzedających, od których wymaga pełnej transparentności i legalności. Faktury Amazon powinny być zatem uzupełnione o dokumentację dowodzącą autentyczności dostawcy, dla celów kontrolnych. Osoby kontrolujące faktury Amazon prowadzą zakrojoną na szeroką skalę kampanię kontrolną wobec dokumentów, które wykazują adres inny od stanu faktycznego w postaci m.in. adresu podanego przez producenta na jego stronie internetowej.

Na fakturze wszystkie dane muszą być spójne z informacjami zawartymi w serwisie dostawcy. Jeśli na etapie kontroli wyjdzie niezgodność adresowa lub telefoniczna, a sama faktura wykazuje się mało estetycznym, robionym „naprędce” układem graficznym, istnieje duża szansa odrzucenia takiego dokumentu przez kontrolerów.

Dla Amazon faktura VAT stanowi nie tylko oficjalny dokument sprzedażowy, lecz również informację o rzetelności dostawcy m.in. w ramach zgodności stanów magazynowych z deklaracjami sprzedaży. Jeśli firma działająca na Amazon wystawi faktury na sprzedaż 20 produktów, tyle samo z nich musi wykazać na fakturze zakupu. Amazon nie toleruje długotrwałego utrzymywania stanów magazynowych. Księgowanie faktur Amazon starszych niż 365 dni wiąże się nie tylko z dezaprobatą, lecz realnym zagrożeniem zablokowania konta.

Kontrola faktur na Amazon

Procesy kontroli faktur Amazon pozostają w gestii samej platformy. Śledczy kontrolujący faktury wystawiane przez dostawców dbają o interesy własnej firmy, dla której pozytywne opinie klientów od zawsze stanowiły podstawę działalności. Nawiązując współpracę z Amazon faktura VAT pozwala zatem na weryfikację wiarygodności łańcucha dostaw, który ma bezpośredni wpływ na jakość obsługi finalnego odbiorcy. Śledczy Amazon zwracają ogromną uwagę na wygląd samego dokumentu.

Księgowanie faktur Amazon pochodzących od dostawców musi pozwalać na szybkie ustalenie producenta. Należy pilnować w szczególności spójności adresu fizycznego oraz internetowego. Kontrola faktur na Amazon wymaga od sprzedawców systematyczności, rzetelności i dokładności. Utrzymywanie dokumentacji w należytym porządku formalnym pozwala nie tylko łatwo przejść przez procesy kontrolne, lecz przede wszystkim daje możliwość efektywnej weryfikacji stanów magazynowych i zarządzania towarem. Jeśli księgowanie sprzedaży na Amazon jest czymś, w czym potrzebujesz profesjonalnej pomocy – skontaktuj się z nami!